Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
OPIS SPRAWY - ZADANIA
Postępowanie administracyjne wszczynane jest na wniosek danego inwestora (przedsiębiorcy)
Po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego zgodnie z Ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018 r., poz. 2081), Wójt Gminy Boguty-Pianki wydaje decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji danego przedsięwzięcia.
KOGO DOTYCZY
Osoby lub podmioty które ubiegają się o załatwienie sprawy (przedsiębiorcy)
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach:
- Karta informacyjna przedsięwzięcia zgodna z art. 3 ust. 1 pkt 5 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018 r., poz. 2081), /w 4 egzemplarzach w wersji papierowej i elektronicznej/
- Poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej z zaznaczonym przebiegiem granic terenu, którego wniosek dotyczy, oraz obejmujący obszar na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie. w 4 egzemplarzach w wersji papierowej i elektronicznej/
- wypis z rejestru gruntów dot. działki pod inwestycję oraz działek na które będzie oddziaływać przedsięwzięcie
- Raport oddziaływania na środowisko (w przypadku jeśli organy opiniodawcze stwierdzą konieczność opracowania lub jeśli wynika to bezpośrednio z przepisów prawa) w 4 egzemplarzach w wersji papierowej i elektronicznej/
FORMULARZE, WNIOSKI DO POBRANIA
Dokumenty do pobrania w pok. nr 104, I piętro.
Wniosek wersja papierowa
karta informacyjna przedsięwzięcia-wzór
OPŁATY
205 zł za wydanie decyzji
17 zł za pełnomocnictwo( jeśli dotyczy)
JEDNOSTKA – OSOBA ODPOWIEDZIALNA
Podinspektor ds. Obsługi Rady Gminy, Ochrony Środowiska i Spraw Sanitarnych.
tel.(86) 2775030 wew.109
MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
Osobiście: Sekretariat- I piętro, pokój 107,I piętro pokój 104.
Pocztą: Urząd Gminy w Bogutach-Piankach, 07-325 Boguty-Pianki
ul. Aleja Papieża Jana Pawła II 45. Tylko listem poleconym.
Godziny pracy Urzędu:
poniedziałek -piątek: 7:30 – 15:30
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Termin wydania decyzji (zgodnie z art. 35 § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z późń zm.) – w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – w ciągu 2 miesięcy.
Zgodnie z art. 35 § 5 w/w ustawy, do terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów uzyskania opinii i uzgodnień organów współdziałających.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018 r., poz.2081).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r, poz. 71.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z późń.zm).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2012 r. poz. 1282)
TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce, ul. Gen. Augusta Emila Fieldorfa”Nila” 15, 07-410 Ostrołęka, za pośrednictwem Wójta Gminy Boguty-Pianki, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia (art. 127 § 1 i 2 i art. 129 § 1 i 2 ustawy z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z późń. zm).
UWAGI I DODATKOWE INFORMACJE
- Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy.
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Sekretariacie Urzędu Gminy Boguty-Pianki.